Coperta – sufletul și… agentul de vânzări ale unei cărți

Una dintre cele mai bune metode de a convinge un cititor să vă răsfoiască opera și, în cele din urmă, să o cumpere este aspectul copertei I, al cotorului și al copertei a IV-a. Astfel, este important să știți care este scopul fiecăruia dintre aceste trei elemente și rolul pe care îl joacă în acest proces.

Cotorul

Fiecare autor își dorește ca librăriile să expună cartea lor cu coperta la vedere, eventual pe raftul peste care dau toți clienții atunci când intră. Din păcate, în condițiile în care librăriile din România și-au redus tot mai mult spațiile de expunere și vânzare și, de regulă, spațiile generoase sunt „închiriate” de editorii generoși, cele mai multe cărți vor încăpea pe un raft, cu cotorul la vedere. Nu vorbim aici despre librăriile virtuale, unde copertele (I, eventual și a IV-a) vor fi expuse întotdeauna, iar cotorul nu contează.
Altfel, cotorul este primul lucru pe care un potențial cumpărător îl vede.

Din acest motiv, cotorul trebuie să-l determine pe cititor să tragă cartea din raft ca să-i vadă coperta. O imagine sau alte elemente chiar șocante pot crește șansele ca cititorul să remarce cartea dvs.

Coperta I

Se spune că o imagine face cât o mie de cuvinte, dar în cazul unei coperte poate face cât toate cuvintele pe care le conține cartea. Pentru că ilustrația copertei reprezintă esența subiectului, personajului sau mesajului principal pe care acea carte le poartă. Coperta I înseamnă marketing curat și reprezintă prima șansă ca un cititor să devină interesat de conținut.

Coperta I ar trebui să comunice subiectul sau mesajul principal al cărții, pentru a-l determina pe cititor să se uite și pe coperta IV. În medie, o persoană petrece cu privirea între 5 și 8 secunde pe o copertă pe care o găsește interesantă, față de 1-3 secunde cât petrece pe o copertă neatractivă. Scopul copertei I este acela de a produce un asemenea răspuns afectiv privitorului încât să-l determine pe cititor să întoarcă cartea și să vadă despre ce este vorba în ea, citind mai multe detalii pe coperta IV.

Coperta IV

Acum că l-ați convins pe cititor că merită să întoarcă cartea, este necesar să-l faceți să jubileze pentru faptul că n-a făcut-o degeaba și să-i mențineți atenția trează. Oamenii trec de la coperta I la coperta IV cu dorința ascunsă de a li se confirma faptul că intuiția nu le-a fost înșelată, că au avut dreptate când au luat decizia de a întoarce cartea și că vor descoperi pe aceasta detaliile despre conținut care să se ridice la înălțimea atractivității copertei I. Din fericire, un potențial cumpărător petrece mai mult timp uitându-se pe coperta IV decât pe coperta I (în medie 12-15 secunde). Dacă cititorul este convins de ceea ce scrie pe coperta IV, atunci nu mai este decât un mic pas până la decizia de cumpărare (asta în cazul în care clientul este un cumpărător serios și care să-și permită să cumpere cartea și nu unul care s-o strecoare sub haină 🙂 ).

Editura Virtuală oferă câteva soluții pentru designul unei coperte (acest lucru însemnând Coperta I, cotorul și Coperta IV) standard (de la 22,9 euro) sau dedicate, dar și posibilitatea achiziționării (pentru pachetele noastre) unei ilustrații sau creării unei ilustrații unice.

Urmăriți-ne pe Facebook:
0
Editura Virtuala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *